ארקיע



ארקיע היא חברת התעופה הגדולה בישראל, בשוק הטיסות בין נמלי התעופה השונים בתוך התחום האווירי של מדינת ישראל.ארקיע מלבד היותה חברת תעופה פנים ישראלית מפעילה גם קווי טיסות נוסעים וטיסות שכר ליעדים קרובים באירופה כדוגמת קפריסין,תורכיה ולעוד יעדים יותר רחוקים ביבשת.לאחר כמה שינויים במבנה וארגון חברת ארקיעבתחום טיסות הפנים שלה מתרכזות טיסות ארקיע בארץ בין נמלי התעופה שבחיפה,תל אביב,נתב"ג ואילת.בעבר הלא רחוק היו קיימות טיסות גם לירושלים,ראש פינה, לבאר שבע,מצפה רמון ועוד יעדים שבוטלו עם הזמן.

ארקיע הפכה עם השנים והתפתחותה גם לחברת תיירות ונופש המציעה חבילות שונות למטיילים בארץ ובעולם.

הקמת והיסטורית חברת ארקיע

ארקיע בדומה לחברת התעופה הגדולה בישראל,אל על הוקמה כחברה ממשלתית ואף פעלה בראשיתה בתמיכתה של חברת אל על.חברת ארקיע נוסדה גם היא בסמוך לקום המדינה לקראת שנת 1950 ומטרתה פועלה הייתה הקמת קווי טיסות לדרום הארץ לאילת הרחוקה והגעה ממנה.מכאן נקרא שמה בתחילת דרכה "אילתה".

החברה התפתחה וגדלה עם השנים ומטרותיה התרחבו אל יעדים בכל רחבי הארץ ומחוץ לה. הוצאות החברה בנוסף למצב הביטחוני לאחר מלחמת יום הכיפורים הנחילו לחברה הפסדים וגירעונות רבים מה שהוביל להפרטת ומכירת החברה מידי המדינה לידיים פרטיות עם ראשית שנת 1980.

מחזיקת השליטה בחברת ארקיע הפכה לימים גם לבעלת השליטה בחברת אל על.בעקבות השליטה בשתי חברות התעופה במדינת ישראל,שכן יש הגבלים עסקיים למניעת מונופולים במשק הישראלי,נאלצה בעלת השליטה בחברת ארקיע, למכור את חלקה בחברת ארקיע והיא נרכשה בשנת 2006 על ידי "קבוצת נקש".

מבנה ויעדי חברת ארקיע בימינו

לחברה כיום צי מטוסים המונה כתריסר מטוסים.במסגרת ייעול החברה מאז העברת האחזקות בחברה נסגרו מספר נמלי תעופה פנים ארציים וחזון החברה הוא מעבר השליטה במרחב הפנימי בישראל ,גם הגדלת המרחב הבינלאומי ולשם כך היא מרחיבה ומשפרת את צי מטוסי החברה.חברת ארקיע רכשה לפני כשנתיים מטוס סילוני,מטוס זה משמש לטיסות הבינלאומית היותר רחוקת שמבצעת החברה ביניהן מדינות חבר העמים.

החברה אמורה לקלוט בשנים הקרובות עוד מטוסים מתקדמים וגדולים ולהגדיל בצורה משמעותית את אחיזתה במרחב האווירי הבינלאומי.